
Legging eerste steen
Op 17 juni werd het officiële “startsein” gegeven voor deel 3 van het plan van de Molenhoek in Sprang Capelle. Onder een strak helderblauwe hemel en met een aangename temperatuur vond deze “eerste steenlegging” plaats. Zoals gezegd is dit fase
3. Imiddels zijn de eerste twee fases van dit project klaar en zijn de woningen daarvan opgeleverd en grotendeels bewoond. Het is bijzonder om te zien hoe de ideeën van de “tekentafel” en modellen in deze eerste twee fases vorm hebben gekregen. En ook om te zien hoeveel impact het heeft op een relatief klein dorp als Sprang Capelle. Ook de werknemers van aannemer, Bouwbedrijf van de Ven (uit Veghel), vonden het speciaal om zo’n hele wijk langzaam vorm te zien krijgen. En niet te vergeten de medewerkers van Casade.
Officiële start van de bouw
Het officiële deel werd afgetrapt door de (inmiddels net ex-) wethouder wonen van Waalwijk. Hij sprak waarderende woorden uit voor de voortgang van het project en hij sprak de wens uit dat de huizen tegen het einde van het jaar opgeleverd en misschien zelfs al bewoond zouden kunnen zijn. Waarna ook vertegenwoordigers van Bouwbedrijf van de Ven en van Casade de belangstellenden toespraken. Ook zij waren positief over de ontwikkelingen tot nu toe. Daarbij werd ook nog opgemerkt dat deze (12) woningen specifiek bedoeld zijn voor mensen van 55 jaar of ouder.
Het minder officiële deel
De officiële plechtigheid werd afgesloten met een (niet zo) officiële eerste steenlegging. Dit gebeurde door Hassan Najja, directeur/bestuurder van Casade, en door Paul Geritz, voorzitter van de SHC (Samenwerkende
Huurdersbelangenverenigingen Casade). Daarbij werd al snel geconcludeerd dat de talenten niet evenredig verdeeld waren. We zullen niet uit de school klappen wie de meeste “talenten” tot dit ambacht had.
En het echt officieuze deel
Natuurlijk volgde er na deze ceremoniele plechtigheden nog een deel met een minder officieel tintje. Onder het genot van een kopje koffie en een (voortreffelijk) worstenbroodje (we blijven tenslotte Brabanders) werd er uitgebreid nagepraat over dit project en nog veel andere zaken die nog in het verschiet liggen. Maar daar berichten we later wel weer over.
